Napínák rozvodového řetězu
Téměř všechny 4-taktní motory mají automatický napínák řetězu vačkového hřídele, který pracuje s pružinou a olejem. Nevýhodou toho je, že pokud zrychl Celý popis
skladem 1 Ks
Téměř všechny 4-taktní motory mají automatický napínák řetězu vačkového hřídele, který pracuje s pružinou a olejem. Nevýhodou toho je, že pokud zrychlíte, na pružinu se rychle vyvine velká síla a ta musí korigovat napětí. Tím se v tu chvíli lehce změní napnutí (což může mít neblahé následky) a řetěz se dlouhodobě rychleji opotřebovává.
Mino MX Racing přišel s řešením, a to manuálním napínákem řetězu vačkového hřídele. Tím se řetěz napne na pevné napětí, které také zůstává, protože není „samoregulační“ a koriguje se při běžícím motoru.
Velkou výhodou je menší opotřebení a při jízdě se nemění napnutí řetězu. To má pozitivní efekt, že motor dodává konstantnější výkon, což je patrné zejména při akceleraci ze zatáčky.