Mousse, Tubliss nebo klasická duše?
Mousse, Tubliss nebo klasická duše? ? [Porovnání] | MEFOMousse, Tubliss nebo klasická duše?
To je otázka, na kterou má téměř každý jiný názor. V motokrosu se používá vše, ale co je vlastně nejlepší? Pojďme se podívat na pozitiva a negativa u jednotlivých možností, které můžeme použít. Snad vám to pomůže při příštím rozhodování, jakou variantu zvolit.
Mousse
Varianta, na kterou se jezdec může spolehnout. V momentě, kdy máte nový mousse, čeká vás bezstarostné ježdění. Můžete zvolit libovolnou tvrdost pěny - moussu do pneumatiky a při jízdě se budete cítit velmi komfortně, jelikož každý mousse je v uvozovkách tak měkký, a tak tvrdý, aby jízda byla pohodlná a měli jste co nejvíce gripu. Samozřejmě že spousty vlivů ovlivňují životnost moussu. Ať už se budeme bavit o samotné montáži, kdy je potřeba mousse správně a důkladně namazat, nebo pravidelně o mousse pečovat, například po ježdění ve vysokých teplotách. Mousse potřebuje opět přimazat nebo očistit od hlíny a kamínků, které se mohly dostat dovnitř do pneumatiky. To vše zvyšuje životnost tohoto produktu. Je to spotřební věc, např. tak jako řetěz o který se každý stará pravidelně.
+ spolehlivost, životnost, jízdní vlastnosti, komfort
- pro někoho to může být cena v porovnání s cenou duše, montáž
Můj názor na montáž - raději přezouvám mousse, mám v tom praxi, nemohu nic proštípnout a mám to za stejnou dobu, co prohození duše, jde jen o pár výměn a člověk si zvykne.
TUbliss
Bezdušový systém, který ale duši má. Opět jsme u varianty, která patří mezi ty spolehlivější. Můžete si pomocí tlaku nahustit pneumatiku tak, abyste zvládli jízdu v lese přes kořeny, nebo naopak na motokrosové trati, kde je potřeba mít tlak o něco větší. O TUbliss se vlastně nemusíte vůbec starat, ale rozhodně při přezouvání pneumatiky musíte být podobně opatrní jako při přezouvání duše. Menší zaváhání a můžete poškodit jak dušičku, tak i samotný systém montpákou. Systém TUbliss funguje díky velkému tlaku, který roztahuje patku pneumatiky a jakákoliv rýha nebo šrám způsobí ucházení vzduchu.
+ životnost tento systém by měl vydržet a můžete ho přehazovat mezi koly
- proříznutí pneumatiky znamená defekt, uteče vám tlak, který roztahuje patky pneumatiky, dále dušička uvnitř systému se mě povedla při jízdě taky procvaknout, prostě jsme u toho, že zase nedojedete, nebo ano, ale na prázdném kole.
Duše
Klasický typ, který funguje do většího kamene. Můžeme volit mezi tvrdosti duší, ale má to své pro a proti. U tenké duše dojde častěji k defektu, u silné se často utrhne ventilek z duše a rozhodně se moc dobře nemění. Samotné přezouvání vás může stát další duši. Ruku na srdce, kdo nikdy neproštípl duši při montáži.
+ cena - nejlevnější varianta
- nespolehlivost, na kamenité trati nemůžete jet ideální tlak, v tu chvíli nemáte ideální grip
Duše je varianta levná, ale nespolehlivá. Pokud bych se měl spolehnout na duše při mých trénincích, tak jsem z 25% tréninku odjel domu o něco dříve.
.jpg)
Co zvolit a jaká by byla pro mě nejlepší varianta?
Když vezmu v úvahu všechny klady a zápory, jednoznačně u mě vyhrála varianta Mousse. Nestalo se mně, že bych někdy musel ze závodu odstoupit, že by bylo něco špatně s mým kolem. Naopak jsem se při jízdě na moussu cítil nejkomfortněji. Věděl jsem, že nemohu mít defekt, zároveň jízdní vlastnosti v zatáčkách byly lepší. Jednoduše jsem věděl, že se na to můžu spolehnout.
Přezouvání mně také už nedělá žádný problém a přezouvám raději pneu s moussem než s duší. Člověk, co nemá k motorce náhradní kola nemusí jet ze závodů nebo z tréninku domů, protože píchnul. Životnost se odvíjí podle mnoha faktorů, ale určitě tomu mohu výrazně přispět svým přístupem k čištění a mazání.
Doufám, že jsem pomohl, nebo alespoň přiblížil důvody proč koupit daný produkt.
Autor: # 202 Jonáš Nedvěd
Naše prodejna
Nedaleko od Strakonic, v malé obci Jinín vedle světoznámé motokrosové tratě, najdete naši prodejnu MEFO. Zde vás vždy uvítají pohodově naladění prodejci, kteří vám budou po celou dobu nákupu plně k dispozici.
