Pneu Dunlop 100/90-19 MX53
Dunlop uvádí na trh zcela nové Geomax MX53. Navrženy pro udusaný povrch se skvělým záběrem ve středně těžkých podmínkách. Doplňují pneumatiky střední Celý popis
není skladem
Dunlop uvádí na trh zcela nové Geomax MX53. Navrženy pro udusaný povrch se skvělým záběrem ve středně těžkých podmínkách. Doplňují pneumatiky střední kategorie Geomax MX33, které vyhrávají závody MXGP a supercross.
Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX53, které nahrazují motokrosové pneumatiky pro pevný terén MX52. Nové MX53 jezdcům nabízejí nejvyšší výkonnost ve své třídě na širší škále různých povrchů, než jakou pokrývala předchozí generace. V širokém portfoliu pneumatik Geomax značky Dunlop se nacházejí mezi MX71 určenými do „extra tvrdého“ terénu a velmi všestrannými MX33.
Lepší absorpce nárazů a nižší hmotnost: zcela nová konstrukce
Záběr, odolnost a sebedůvěra: revoluční dezén běhounu
Dezén podkovovitého tvaru na předních pneumatikách nabízí lepší brzdné vlastnosti, protože se jeho drápovité bloky do tvrdého terénu více zarývají. Bloky jsou navíc o 1 milimetr vyšší než u předchozí generace. To by se normálně projevilo na ztrátě stabilitě, ale Dunlop mezi bloky přidal spojníky, čímž pneumatikám zajistil stabilní výkonnost a vyšší odolnost.
Zadní pneumatiky mají výrazné, nepravidelně rozmístěné dvojice bloků. Zaručují silný záběr a lepší akceleraci – což je kruciální pro co nejrychlejší výjezd ze startovního pole! Rozestupy mezi bloky Dunlop optimalizoval tak, aby zajistily záběr na měkčím terénu, ale současně si udržely výkonnost i na pevnějším, upěchovaném povrchu. Luca Andreoni k tomu uvedl: „Cíl všestrannější výkonnosti zůstal stejný i pro pneumatiky MX53. Víme, že podmínky se mohou měnit okruh od okruhu, a dokonce zatáčku od zatáčky, proto stále stavíme na vítězné filozofii našich pneumatik MX33 – výkonnosti na špičkové úrovni v co nejširším rozsahu.”
V zájmu větší sebejistoty jezdců při různých stupních náklonu dovoluje patentovaná technologie značky Dunlop – Progressive Cornering Block – možnost ohybu každého jednotlivého bloku. Výsledkem je větší počet záběrových hran při vysokém zatížení v zatáčkách.
Nová směs – pevnost a odolnost
Úsilí o zvýšení všestrannosti pneumatik MX53 si vyžádalo i vývoj zcela jiné směsi než u MX52. Pokročilý mix různých směsí obsahuje vysoký počet molekulárních částic polymeru a přináší výsledkem větší pevnost, a tedy i vyšší životnost díky zvýšením odolnosti vůči střihu.
Parametry produktu
Značka: DUNLOP
Terén Střední terén, Tvrdý povrch
Dezén MX53
Šířka 100
Profil 90
Rozměr v palcích 19
Index nosnosti 42 (150 kg)
Index rychlosti M (130 km/h)
TT/TL Běžná (TT)
Pozice Zadní
Používání a údržba
Skladujte pneumatiky čisté a mimo zdroje tepla, světla, ozónu nebo uhlovodíků. Vyvarujte se dlouhotrvajícímu vystavení pneumatik přímému slunečnímu záření. Zabraňte jakémukoliv kontaktu s tuky, benzínem, těkavými rozpouštědly nebo dalšími činiteli, které mohou poškodit pryž. Vyvarujte se horizontálního skladování bezdušových pneumatik, pouze malé pneumatiky mohou být skladovány horizontálně (max. 6 měsíců). Pokud jsou pneumatiky skladovány horizontálně, musí být položeny zub proti zubu.Pokud jsou pneumatiky skladovány namontované na ráfku, snižte hustící tlak. Ujistěte se, že uvnitř pneumatiky není voda nebo vlhkost. Nikdy neskladujte pneumatiky dlouhodobě přímo vkontaktu se zemí. Z bezpečnostních důvodů mohou pneumatiky opravovat pouze odborníci, používající správné metody a nástrojePři zatížení pneumatiky je potřeba brát vúvahu souvislost mezi rychlostí, hustícím tlakem a nosností pneumatiky. Přetěžování způsobuje předčasné zničení pneumatiky. Používejte technickou dokumentaci a tabulky huštění, které definují zatížení a huštění pro rozdílné provozní rychlosti. Podhuštění nezpůsobuje pouze nesprávné sjíždění pneumatiky, ale též separace vložek, případně jiné poškození vložek pneumatiky. Přehuštění zvyšuje tvrdost pneumatiky a snižuje odolnost proti nárazům, vedoucím k poničení vložek pneumatiky.
Instrukce pro montáž a demontáž
Montáž a demontáž pneumatik může být nebezpečná a měla by být prováděna pouze školeným a kvalifikovaným personálem, používajícím správné nářadí a pracovní postupy. Nesprávné dodržení těchto postupů může znamenat chybné nasazení pneumatiky na ráfek a následně způsobit destrukci pneumatiky s explozivní silou, která může znamenat vážné zranění nebo smrt.Ujistěte se, že ráfek, pneumatika a duše jsou kompatibilní. Zkontrolujte, zda je pneumatika pro zařízení/stroj vhodná. Používejte pouze ráfky doporučené, případně schválené výrobcem pneumatiky. Vždy používejte pouze správné speciální zařízení a nástroje.Ráfek musí býtčistý a vperfektním stavu (neponičený atd.), pokud je to nutné, očistěte ráfek brusným papírem. Vžádném případě nemontujte pneumatiky na ráfky sprasklinami, vážně deformované, nesoucí stopy po opravách svařováním atd.Pozorně zkontrolujte vnitřní a také vnější stranu pneumatiky za účelem identifikace případného poškození. Pokud rozsah poškození neumožňuje opravu, pneumatika by měla být znehodnocena.V případě montáže s duší vždy použijte správnou novou duši a vložku pro daný rozměr. Pro montáž bezdušových pneumatik, na bezdušové ráfky, vždy použijte nový bezdušový ventil.Před montáží namažte ráfek a patky pneumatiky. Používejte pouze vhodný lubrikant, který nezničí pneumatiku (nikdy nepoužívejte lubrikanty na bázi silikonu nebo benzínů).Doporučujeme vertikální montáž. V případě horizontální montáže je nezbytné kontrolovat, zda spodní patka správně dosedá. Nasaďte plášť na ráfek naproti otvoru pro ventil (respektujte směr rotace, který je indikován šipkami). Za pomoci montážní páky postupně převlékněte první patku přes lem ráfku. Následně vložte do pláště lehce nahuštěnou duši, dostatečně ošetřenou klouzkem (pokud je montována). Umístěte ventil a lehce ho zajistěte pojistným kroužkem. Nasaďte druhou patku, postupujte postupně tak, abyste skončili u ventilu.Pro správné dosednutí a vycentrování pláště odstraňte vnitřní vložku ventilu. Pozvolna hustěte a kontrolujte správné dosednutí patky pláště. Ujistěte se, že patka pláště neskřípla duši.V průběhu huštění dodržujte bezpečnou vzdálenost, vždy používejte bezpečnostní klec, pokud možno připevněnou ke zdi nebo pojistným řetězem. Během odečítání tlaku se ujistěte, že žádná část vašeho těla není vmožné trajektorii vnitřních částí ventilů nebo jeho krytky. Je doporučeno použít vhodné zařízení pro omezení hustícího tlaku. Použijte filtr a odvlhčovač pro stlačený vzduch nutný pro odstranění vlhkosti a prachu.Pokud nejsou patky správně usazeny, odpusťte vzduch, znovu nalubrikujte a nahustěte. Opakujte tuto operaci, dokud patky nesedí správně. Pokud všechny předchozí operace proběhly správně, nasaďte vnitřní vložku ventilu. Nahustěte pneumatiku dle zatížení Ujistěte se, že se ventil nedotýká ráfku, brzdových bubnů a dalších mechanických částí. Demontáž Nikdy nezkoušejte demontovat patky nahuštěné pneumatiky.Vždy demontujte vnitřní vložku ventilu. Zkontrolujte před demontáží, zda je pneumatika kompletně bez vzduchu. Nikdy nepoužívejte nářadí, které může poškodit ráfek nebo patky pláště.