Přihlásit se

ke svému účtu

Váš nákupní košík

Nákupní košík je prázdný.
Košík

Pneu Dunlop 140/80-18 FIM Enduro

Výrobce: DUNLOP SKU: DUNLOP*140/80*18EN91

Dunlop Geomax Enduro EN91 odolnost, všestrannost a výkonnost. Pneu EN91 pro všechny vytrvalostní jezdce – od svátečních až po účastníky mistrovství sv Celý popis

2 380 Kč

není skladem

Dunlop Geomax Enduro EN91 odolnost, všestrannost a výkonnost. Pneu EN91 pro všechny vytrvalostní jezdce – od svátečních až po účastníky mistrovství světa. Určeno pro měkké bláto i skalnatý terén – Geomax Enduro EN91 mají neuvěřitelně široký záběr.

  • Odolnost, všestrannost a výkonnost
  • Pneumatiky pro všechny vytrvalostní jezdce – od svátečních až po účastníky mistrovství světa ?
  • Měkké bláto i skalnatý terén – Geomax Enduro EN91 mají neuvěřitelně široký záběr
Závody enduro charakterizují dlouhé jízdy na dlouhé vzdálenosti. Překonávání velkých vzdáleností sebou přináší nutnost potýkat se s širokou škálou různých povrchů, takže zásadním faktorem úspěchu je všestrannost použitých pneumatik. Pneumatiky Geomax EN91 využívají rozsáhlých znalostí značky Dunlop s cílem podat nejvyšší možnou úroveň výkonnosti a odolnosti, ať už na běžných dlouhých cestách nebo při závodech profesionálů. Jsou navíc schváleny i pro cesty po běžných silnicích, což dále rozšiřuje jejich záběr.

  • Inovativní dezén běhounu, nová směs i konstrukce
  • Pneumatiky EN91 nahrazují osvědčené Dunlop Geomax Enduro D909 a přinášejí nový dezén běhounu, který dále zlepšuje záběr při jízdě v bahně na písku.
Důmyslný dezén ramene předních pneumatik zpružňuje ovládání a snižuje tak namáhavost jízdy. Nová technologie tvarování bloků (Hex Shape Blocks; HSB) vytváří mnohoúhelníkové bloky s dodatečnými hranami, které zvyšují přilnavost v mnohočetných osách. V zadních pneumatikách Dunlop uplatnil technologii šikmých korunních bloků (Tilt Crown Blocks; TCB), která zlepšuje přilnavost na tvrdém, například skalnatém terénu. Šikmé korunní bloky zajišťují lepší záběr v terénu, zlepšují vedení při jízdě v přímém směru (směrovou stabilitu) a záběr tím, že vedou kamínky a bahno, aby se shromažďovaly kolem jejich středu.

Při závodech na dlouhé vzdálenosti je velmi významná i odolnost pneumatik. Pro nové pneumatiky proto Dunlop vyvinul novou směs s vyšší odolností. Využitím vysoce výkonné směsi, za níž stojí i řada vítězných závodů, dokázal Dunlop významně zlepšit vazné vlastnosti pneumatik. Výsledkem je maximální možný záběr na skalnatém terénu. Konstrukce kostry se systémem ovládání napětí (Casing Tension Control System; CTCS) značky Dunlop pneumatikám propůjčuje lepší užitné vlastnosti při jízdě na nerovném terénu a zlepšuje zpětnou vazbu pro jezdce.

Používání a údržba
Skladujte pneumatiky čisté a mimo zdroje tepla, světla, ozónu nebo uhlovodíků. Vyvarujte se dlouhotrvajícímu vystavení pneumatik přímému slunečnímu záření.Zabraňte jakémukoliv kontaktu s tuky, benzínem, těkavými rozpouštědly nebo dalšími činiteli, které mohou poškodit pryž. Vyvarujte se horizontálního skladování bezdušových pneumatik, pouze malé pneumatiky mohou být skladovány horizontálně (max. 6 měsíců). Pokud jsou pneumatiky skladovány horizontálně, musí být položeny zub proti zubu.Pokud jsou pneumatiky skladovány namontované na ráfku, snižte hustící tlak. Ujistěte se, že uvnitř pneumatiky není voda nebo vlhkost.Nikdy neskladujte pneumatiky dlouhodobě přímo vkontaktu se zemí. Z bezpečnostních důvodů mohou pneumatiky opravovat pouze odborníci, používající správné metody a nástrojePři zatížení pneumatiky je potřeba brát vúvahu souvislost mezi rychlostí, hustícím tlakem a nosností pneumatiky.Přetěžování způsobuje předčasné zničení pneumatiky. Používejte technickou dokumentaci a tabulky huštění, které definují zatížení a huštění pro rozdílné provozní rychlosti. Podhuštění nezpůsobuje pouze nesprávné sjíždění pneumatiky, ale též separace vložek, případně jiné poškození vložek pneumatiky. Přehuštění zvyšuje tvrdost pneumatiky a snižuje odolnost proti nárazům, vedoucím k poničení vložek pneumatiky.

Instrukce pro montáž a demontáž
Montáž a demontáž pneumatik může být nebezpečná a měla by být prováděna pouze školeným a kvalifikovaným personálem, používajícím správné nářadí a pracovní postupy. Nesprávné dodržení těchto postupů může znamenat chybné nasazení pneumatiky na ráfek a následně způsobit destrukci pneumatiky s explozivní silou, která může znamenat vážné zranění nebo smrt. Ujistěte se, že ráfek, pneumatika a duše jsou kompatibilní. Zkontrolujte, zda je pneumatika pro zařízení/stroj vhodná. Používejte pouze ráfky doporučené, případně schválené výrobcem pneumatiky. Vždy používejte pouze správné speciální zařízení a nástroje. Ráfek musí býtčistý a vperfektním stavu (neponičený atd.), pokud je to nutné, očistěte ráfek brusným papírem. V žádném případě nemontujte pneumatiky na ráfky sprasklinami, vážně deformované, nesoucí stopy po opravách svařováním atd. Pozorně zkontrolujte vnitřní a také vnější stranu pneumatiky za účelem identifikace případného poškození. Pokud rozsah poškození neumožňuje opravu, pneumatika by měla být znehodnocena.V případě montáže s duší vždy použijte správnou novou duši a vložku pro daný rozměr. Pro montáž bezdušových pneumatik, na bezdušové ráfky, vždy použijte nový bezdušový ventil. Před montáží namažte ráfek a patky pneumatiky. Používejte pouze vhodný lubrikant, který nezničí pneumatiku (nikdy nepoužívejte lubrikanty na bázi silikonu nebo benzínů).Doporučujeme vertikální montáž. V případě horizontální montáže je nezbytné kontrolovat, zda spodní patka správně dosedá.Nasaďte plášť na ráfek naproti otvoru pro ventil (respektujte směr rotace, který je indikován šipkami). Za pomoci montážní páky postupně převlékněte první patku přes lem ráfku. Následně vložte do pláště lehce nahuštěnou duši, dostatečně ošetřenou klouzkem (pokud je montována). Umístěte ventil a lehce ho zajistěte pojistným kroužkem. Nasaďte druhou patku, postupujte postupně tak, abyste skončili u ventilu.Pro správné dosednutí a vycentrování pláště odstraňte vnitřní vložku ventilu. Pozvolna hustěte a kontrolujte správné dosednutí patky pláště. Ujistěte se, že patka pláště neskřípla duši. V průběhu huštění dodržujte bezpečnou vzdálenost, vždy používejte bezpečnostní klec, pokud možno připevněnou ke zdi nebo pojistným řetězem. Během odečítání tlaku se ujistěte, že žádná část vašeho těla není vmožné trajektorii vnitřních částí ventilů nebo jeho krytky. Je doporučeno použít vhodné zařízení pro omezení hustícího tlaku. Použijte filtr a odvlhčovač pro stlačený vzduch nutný pro odstranění vlhkosti a prachu.Pokud nejsou patky správně usazeny, odpusťte vzduch, znovu nalubrikujte a nahustěte. Opakujte tuto operaci, dokud patky nesedí správně.Pokud všechny předchozí operace proběhly správně, nasaďte vnitřní vložku ventilu. Nahustěte pneumatiku dle zatížení Ujistěte se, že se ventil nedotýká ráfku, brzdových bubnů a dalších mechanických částí. Demontáž Nikdy nezkoušejte demontovat patky nahuštěné pneumatiky.Vždy demontujte vnitřní vložku ventilu. Zkontrolujte před demontáží, zda je pneumatika kompletně bez vzduchu. Nikdy nepoužívejte nářadí, které může poškodit ráfek nebo patky pláště.
Ozvěte se nám, poradíme vám...
Václav Jůzek
Václav Jůzek
Milovník motorek a specialista podpory
603 811 714
infomoto@mefo.cz
arrow1 arrow1